13
دسامبر

حل مشکل خوردگی لوله های PVC

حل مشکل خوردگی لوله های PVC از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از خانه‌ها دارای لوله‌های PVC هستند. گاهی اوقات آب می‌تواند به اندازه کافی از این مواد را حل کند که باعث ایجاد مشکلات در آب آشامیدنی شود. در موارد خاص, خوردگی می‌تواند به اندازه‌ای شدید باشد که باعث نشتی در سیستم لوله کشی شود. در حالی که بیشتر مشکلات آب خورنده در سیستم‌های لوله‌کشی PVC رخ می‌دهد, خوردگی اجزای لوله های PVC پلاستیکی نیز ممکن است که منجر به سطوح خطرناک وینیل کلرید در آب آشامیدنی می‌شود. این عامل معمولاً تنها زمانی اتفاق می‌افتد که از لوله‌های پلاستیکی زیر خانه که برای سیستم‌های آب آشامیدنی تأیید نشده‌اند, استفاده شده باشد. همچنین در ادامه از شرکت برج پلیمر به بررسی حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید! قبل از خواندن ادامۀ مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به خرید لوله پلیکا به صفحۀ خرید لوله پلیکا مراجعه کنید.

خوردگی لوله های PVC چیست ؟

در حالی که اکثر تولید کنندگان لوله‌ها, تحت فشار قرار گرفتن محصولات خود را در نظر می‌گیرند, اکثر تولیدات با دقت طراحی شده‌اند تا از شکستگی و نشت جلوگیری کنند. مشکل بالقوه دیگری وجود دارد که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم و این خوردگی لوله است؛ بنابراین حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC عوامل مختلفی را دخیل می‌کند و بسیار مهم است.

خوردگی لوله های PVC اصطلاحی است که برای اشاره به فرایند اکسیداسیون برخی از مواد استفاده می‌شود. اکسیداسیون یک واکنش طبیعی است که باعث از دست دادن الکترون یک ماده می‌شود و در نهایت منجر به شکست الکترومغناطیسی که بهترین مشخصه آن با رنگ زنگ زده است, می‌شود.

به طور خلاصه, این بدان معنی است که علل خوردگی لوله طبیعی, بخشی از فرایندهای طبیعی جهان است. با این حال، فقط به این دلیل که خوردگی یک پدیده طبیعی است به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم برای آن آماده شویم.

مواد مختلف کم و بیش در برابر خوردگی مقاوم هستند و برای حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC می‌توان از این مواد پلیمری درون PVC استفاده کنیم.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات در مورد لوله pvc اصفهان به صفحۀ لوله pvc اصفهان مراجعه نمایید.

در ادامه به معرفی انواع خوردگی لوله های PVC می‌پردازیم.

انواع خوردگی لوله های PVC

انواع خوردگی لوله های PVC, در حالی که خوردگی در هسته لوله به فرایند اکسیداسیون طبیعی پاسخ می‌دهد, دلیل موثقی نمی‌باشد که همیشه این عامل یکسان باشد. درک علت خوردگی برای درمان آن حیاتی است و به همین دلیل است که انواع مختلف خوردگی لوله را بر اساس علل آنها تقسیم بندی می‌کنیم:

1. خرابی لوله

خرابی لوله کشی بسته به موارد می‌تواند هم علت و هم علامت خوردگی لوله های PVC باشد. نشتی سوراخ سوزنی می‌تواند باعث شود آب به آرامی پخش شود و شروع به خوردگی ساختار کند. اما گاهی اوقات این نشت عمده می‌تواند در نتیجه خوردگی نیز باشد. لوله را بررسی کنید تا مشکل را ارزیابی و سپس آن را مانند هر نشتی دیگر درمان کنید.

2. تعمیرات لوله

در ادامه حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC باید ذکر کرد که تعمیرات عمدتاً در لوله‌هایی که برای مدت طولانی ارزیابی نشده‌اند رخ می‌دهد. خوردگی در سراسر آن و حتی در چندین لوله پخش می‌شود و نیاز به تعمیر فوری دارد یا خطر خرابی کامل سیستم لوله کشی را به همراه دارد.

3. نشتی لوله

از آنجایی که خوردگی‌ها یکی از محتمل‌ترین نقاط نشتی و برخی اتصالات لوله پلیکا قیمت فلز به فلز در لوله‌های PVC هستند, جای تعجب نیست که خوردگی تا این حد رایج است. تعمیر می‌تواند یک فرایند طولانی باشد, اما با استفاده مناسب از اپوکسی لوله های PVC, می‌توان آن را مدیریت کرد.

4. شکست گالوانیکی

این نوع خوردگی لوله های PVC زمانی رخ می‌دهد که فلزات مختلف با یکدیگر تماس پیدا کنند. این امر سرعت طبیعی اکسیداسیون را تسریع می‌کند و برای یکپارچگی سیستم بسیار خطرناک است.

5. مشکلات آب و هوا

آسیب ناشی از برف, باران و سایر شرایط آب و هوایی می‌تواند ساختار را ضعیف کرده و خوردگی را تسریع کند. نگهداری و حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC می‌تواند برای جلوگیری از گسترش خوردگی مهم باشد.

در ادامه به بررسی روش حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC می‌پردازیم.

انواع خوردگی لوله های PVC | برج پلیمر

روش حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC

روش حل مشکل خوردگی لوله های PVC , حذف خوردگی در کاربردهای صنعتی ساده است. موارد فوق به دلیل آلودگی طبیعی برخی از مواد در پاسخ به مایعاتی است که می‌توانند حمل کنند؛ بنابراین راه حل این است که به موادی که خوردگی کمتری دارند یا مقاومت کمتری نسبت به خوردگی دارند, تکیه کنید.

وقتی صحبت از لوله کشی می‌شود, ماده‌ای که مقاومت در برابر خوردگی و دوام کلی را متعادل می‌کند پلاستیک PVC است.

با جایگزینی لوله‌های فلزی با لوله‌های پلاستیکی مانند لوله های PVC و PE, اطمینان حاصل می‌کنید که سیستم به دلیل بی نظمی مایعات را حمل نمی‌کند و همچنان دارای یک سیستم لوله کشی بسیار بادوام است که در آزمون زمان مقاومت می‌کند.

بر همین اساس برای حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرده و از خرابی جلوگیری کرد.

در ادامه به سوال مزایای استفاده از لوله های PVC برای جلوگیری از خوردگی چیست ؟ می‌پردازیم.

مزایای استفاده از لوله های PVC برای جلوگیری از خوردگی چیست | برج پلیمر

مزایای استفاده از لوله های PVC برای جلوگیری از خوردگی چیست ؟

مزیت اصلی اتکا به لوله‌های پلاستیکی PVC کاهش تعمیر و نگهداری و آگاهی از این موضوع است که خوردگی دیگر مسئله‌ای نیست. در مورد انواع خوردگی لوله که در مورد آنها صحبت کردیم فکر کنید. هیچ کمبودی در علل احتمالی خوردگی وجود ندارد و اگر مطمئن شوید که سیستم را به طور منظم چک نمی‌کنید, ممکن است به طور کامل از کار بیفتد. از طرفی میزان خوردگی در لوله‌های پلاستیکی کاهش می‌یابد. زیرا حتی در صورت وجود نشتی خطر خوردگی کل سازه وجود ندارد. این بدان معناست که سیستم معمولاً یک بار به نصب کمتری نیاز دارد و به طور متوسط طولانی‌تر از هر تعویض فلزی دوام می‌آورد.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت برج پلیمر به بررسی حل مشکل خوردگی لوله های PVC پرداختیم. همچنین در این مقاله به مزایا استفاده از لوله های PVC پرداخته شد. شایان ذکر است, شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره حل مشکل خوردگی در زیر ساخت های آبی با لوله های PVC با مشاوران شرکت برج پلیمر ارتباط حاصل کنید.