06
دسامبر

نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان , هنگامی که یک ساختمان جدید ساخته می‌شود, 6 نوع اصلی از انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی وجود دارد. رایج‌ترین لوله مورد استفاده, لوله پلاستیکی است. لوله پلاستیکی همچنین کمترین هزینه را در صورت وجود, برای اتصال به ساختمان دارد. همچنین با گذشت زمان, تقسیم بندی لوله‌های ساختمان بیشتر و بیشتر رایج می‌شود. این باعث ایجاد تعداد زیادی ساختار جدید و کاهش دسترسی به لوله‌های پلاستیکی می‌شود. یکی دیگر از عوامل مرتبط با دسترسی به یک اتصال لوله فاضلاب ساختمانی زمانی است که زمین‌های توسعه نیافته, توسعه می‌یابند. در ادامه از شرکت برج پلیمر به بررسی انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی خواهیم پرداخت. قبل از خواندن ادامۀ مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در مورد لوله فاضلاب ساختمانی به صفحۀ لوله فاضلاب ساختمانی مراجعه نمایید.

در ادامه به موضوع بررسی نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان می‌پردازیم. شما همچنین میتوانید برای خرید انواع لوله پلیکا با بهترین یفیت به مجموعه برج پلیمر مراجعه فرمائید.

بررسی نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان

بررسی نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان, لوله‌های فاضلاب به عنوان روشی برای دفع زباله عمل می‌کنند. لوله فاضلاب از مواد مختلفی ساخته می‌شود و در اندازه‌های مختلف مورد تولید قرار می‌گیرند. وظیفه اصلی لوله فاضلاب انتقال فاضلاب یا فاضلاب از منازل یا ساختمان‌های تجاری به سیستم فاضلاب اصلی برای تصفیه یا حذف است.

لوله فاضلاب ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند یا پوسیده شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. اکثر لوله‌های فاضلاب از بتن ساخته شده‌اند که به دلیل دوام آن شناخته شده هستند. آنها همچنین ضد زنگ هستند و معمولاً 30 سال یا بیشتر عمر می‌کنند.

لوله‌های پلاستیکی گران‌تر هستند, اما از نظر انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی بسیار کاربردی می‌باشند. لوله‌های پلاستیکی به دلیل سازگاری با محیط زیست و مقرون به صرفه بودن محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. در اینجا برخی از انواع رایج این سیستم‌های اتصال لوله کشی فاضلاب ساختمانی آورده شده است.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات در مورد بهترین برند لوله فاضلاب ساختمانی به صفحۀ بهترین برند لوله فاضلاب ساختمانی مراجعه کنید.

در ادامه به موضوع انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی و نکات طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان می‌پردازیم.

نکات مهم طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان | برج پلیمر

انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی

انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی , در زیر انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی مورد استفاده برای حمل مواد زائد آورده شده است که برخی از آنها به دلیل کارایی و دوام کم در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما برای درک بیشتر, انواع لوله‌های فاضلاب را در ادامه مورد بحث قرار داده‌ایم.

1. لوله‌های فاضلاب سفالی

لوله‌های سفالی فاضلاب رایج‌ترین نوع لوله فاضلاب هستند. این لوله‌ها از مخلوط خاک رس و شیل ساخته شده‌اند و می‌توانند سایش و پارگی بیشتری را تحمل کنند. با این حال, لوله‌های سفالی ضد زنگ هستند؛ اما به اندازه لوله‌های بتنی بادوام نیستند.

لوله‌های سفالی که جزو انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی می‌باشد, تحت فشار بالا مستعد ترک خوردن هستند, اما به صرفه ترین گزینه می‌باشند. امروزه به ندرت از این لوله‌ها استفاده می‌شود و به دلیل مواد پیشرفته و کارآمدتر, یافتن لوله در بازار دشوار است.

2. لوله فاضلاب PVC و ABS

از دیگر انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی برای طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان می‌توان به لوله فاضلاب PVC و ABS اشاره کرد. لوله‌های پی وی سی و ABS از جمله پرطرف‌دارترین لوله فاضلاب مورد استفاده در منازل هستند. این لوله‌ها وزن سبک و انعطاف پذیر هستند و در صورت نیاز به راحتی برش داده می‌شوند.

رنگ آن سفید و خاکستری است که معمولاً 8 فوت طول دارد و قطر آن از 1/2 تا 4 اینچ متغیر است. صافی داخل و خارج آن را در برابر ریشه درختان و سایر مواد مضر مقاوم می‌کند.

علاوه بر این, لوله‌های PVC ارزان و آسان برای استفاده هستند. آنها را می‌توان به سیستم‌های لوله سفالی موجود متصل کرد. اگرچه برای محیط‌های پرفشار مناسب نیستند, اما گزینه‌های خوبی برای خانه‌ها می‌باشند.

3. لوله فاضلاب چدنی

لوله فاضلاب چدنی معمولاً در خانه‌های قدیمی استفاده می‌شود. لوله‌های فاضلاب ساخته شده از چدن بسیار عالی هستند زیرا در مقایسه با لوله‌های فاضلاب دیگر بسیار قوی هستند.

گفته می‌شود یک پای خطی با قطر 4 اینچ لوله چدنی 2 تن فشار را نسبت به لوله‌های دیگر تحمل می‌کند, لوله‌های ABS , PVC و سفالی نیز پتانسیل شکستگی دارند.

اگرچه بسیار مستحکم است؛ اما معایبی نیز دارد که از جمله آن می‌توان به سختی استفاده به دلیل وزن آن و بریدن لوله در صورت نیاز اشاره کرد.

4. لوله فاضلاب Orangeburg

لوله Orangeburg که جزو انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی می‌باشد, یک لوله قیری ساخته شده از لایه‌هایی از الیاف خمیر چوب است که توسط یک چسب مقاوم در برابر آب آغشته به زغال‌سنگ مایع به هم چسبیده است.

از این لوله به طور گسترده‌ای در دهه 1860 تا 1970 استفاده می‌شد و با لوله‌های PVC برای تأمین آب و لوله‌های ABS برای دفع زباله (DWV) جایگزین شد.

لوله فاضلاب Orangeburg که گاهی به عنوان لوله کانال فیبر شناخته می‌شود, دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مزیت اصلی این لوله فاضلاب ضد آب بودن آنهاست. در سیستم لوله کشی لوله کش‌ها این نوع لوله را ترجیح می‌دهند؛ زیرا به دلیل سبک بودن حمل و نقل آن آسان است. همچنین این لوله‌ها را می‌توان با استفاده از اره چوب استاندارد به هر اندازه‌ای برش داد.

5. لوله‌های بتنی

لوله بتنی یکی دیگر از انواع لوله‌های فاضلاب است. در حالی که نسبتاً بادوام است, در برابر ترک خوردگی و پیری نیز حساس است. اما عمدتاً می‌تواند ارزان باشد. از مزایای لوله‌های بتنی می‌توان به دوام, هزینه و انعطاف پذیری و ضعف لوله‌های بتنی اشاره کرد.

6. لوله‌های گالوانیزه

در طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان از دیگر انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی می‌توان به لوله‌های گالوانیزه اشاره کرد. لوله‌های گالوانیزه برای دوام بیشتر طراحی شده‌اند و به طور گسترده در سیستم‌های زهکشی خانگی استفاده می‌شوند.

لوله‌های گالوانیزه در مذاب روی غوطه ور می‌شوند که می‌تواند استحکام آنها را افزایش دهد. در واقع آنها برای مقاومت در برابر زنگ زدگی طراحی شده‌اند.

به دلیل فرایند پیچیده ساخت و ساز, لوله‌های گالوانیزه کمی گران‌تر از سایر لوله‌های بتنی هستند, با این حال, می‌توان آنها را تقریباً در هر جایی از خانه استفاده کرد.نکات طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان | برج پلیمر

7. لوله‌های مسی

این نوع لوله‌های فاضلاب در مقایسه با لوله‌های دیگر قیمت بیشتری دارند. اما, آنها بسیار بادوام هستند و بالاترین درجه مقاومت در برابر حرارت را دارند.

لوله‌های مسی را می‌توان در مکان‌هایی که دیواره‌های لوله کشیده شده و همچنین در صورتی که لوله فاضلاب با بتن پوشانده شده است استفاده کرد.

جمع بندی

در این مقاله از شرکت برج پلیمر به بررسی انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی و طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان پرداختیم. همچنین در این مقاله به چیستی لوله‌های فاضلاب نیز پرداخته شد. لوله فاضلاب انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی را دارا می‌باشد.

با دانستن انواع این لوله‌ها می‌توان لوله مناسبی برای اتصال فاضلاب ساختمان خود خریداری کنید. شایان ذکر است, شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع اتصالات لوله فاضلاب ساختمانی و طراحی لوله کشی فاضلاب ساختمان با مشاوران شرکت برج پلیمر ارتباط حاصل کنید.