22
نوامبر

انواع لوله پلیکا فاضلاب

انواع لوله پلیکا فاضلاب , لوله‌کشی یکی از بخش‌های مهم برای زیرسازی تأسیسات ساختمانی است. این مرحله از ساخت‌وساز معمولاً به صورت توکار انجام می‌شود و نیاز به تجهیزات خاص و افراد باتجربه و خبره دارد. امروزه از انواع مختلفی از لوله برای اجرای لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شود. رایج‌ترین و مهم‌ترین نوع لوله فاضلابی در حال حاضر لوله‌های پلیکا یا لوله‌های PVC و UPVC هستند. این لوله‌ها سبک و مقاوم هستند و کاربرد گسترده‌ای در لوله‌کشی فاضلاب در ساختمان‌های مختلف دارند. قبل از خواندن ادامۀ مقاله پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به خرید لوله pvc اصفهان به صفحۀ خرید لوله پلیکا مراجعه کنید.

لوله‌های پلیکا نیز انواع گوناگونی دارند و در سایزهای گوناگون عرضه می‌شوند. در این مقاله با انواع لوله پلیکا فاضلابی و انواع آن آشنا می‌شویم.

لوله‌های پلیکا را شاید بتوان پرکاربردترین لوله‌ها برای انتقال فاضلاب در داخل ساختمان‌ها دانست. این لوله‌ها از جنس پلی وینیل کلرایدها یا جنس PVC با کیفیت و دانسیته بالا هستند. استفاده از این لوله‌ها, مزایای زیادی دارد. انواع لوله پلیکا فاضلابی در برابر خوردگی, ضربه و عوامل محیطی مخرب مقاوم هستند و می‌توانند تا سال‌ها بدون نیاز به تعمیر و یا تعویض به خوبی کار کنند. دوام این لوله‌ها باعث شده تا خرید لوله پلیکا فاضلابی به انتخاب اول برای پیمانکاران ساختمانی تبدیل شود.

این لوله‌ها نصب راحت و کم دردسری دارند و می‌توان در مدت کوتاه‌تری پروژه‌ها را به جلو برد. از دیگر مزایای این لوله‌ها این است که قیمت لوله پلیکا فاضلابی نیز مناسب است و این موضوع باعث شده تا عرضه و تقاضای زیادی در بازار داشته باشد.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات در مورد لوله فاضلاب ساختمانی به صفحۀ لوله فاضلاب ساختمانی مراجعه کنید.

انواع لوله پلیکا فاضلاب | برج پلیمر

انواع لوله پلیکا فاضلاب در ایران

لوله‌های پلیکای موجود در بازار ایران کاربردهای گسترده و متفاوتی دارند که یکی از مهم‌ترین این کاربردها, استفاده از آن‌ها برای لوله‌کشی فاضلاب است. این لوله‌ها می‌توانند هم برای دفع فاضلاب درون ساختمان‌ها و هم برای سیستم دفع فاضلاب شهری استفاده شوند. در ادامه با مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع لوله پلیکا فاضلابی, آشنا می‌شویم:

1. لوله های پلیکا فاضلابی از نوع M-PVC

این مدل از لوله‌های فاضلاب, مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. این مدل از لوله‌ها بیشتر در مکان‌ها و موقعیت‌هایی که نیاز است لوله مقاومت کششی و فشاری بالاتری داشته باشد, استفاده می‌شود. این لوله‌ها در مقابل پوسیدگی و ضربه تا حد زیادی مقاومت می‌کنند.

2. لوله های فاضلابی U-PVC

این مدل از لوله‌ها, کاربرد گسترده‌ای در صنایع گوناگون دارند و شاید بتوان گفت پرکاربردترین نوع لوله‌های پلیمری در جهان به شمار می‌روند. این لوله‌ها قیمت مناسبی دارند و بسیار مقاوم هستند. لوله‌های فاضلابی UPVC نصب آسان و عمر طولانی دارند و به راحتی و در کمترین زمان, نصب و اجرا می‌شوند. خرید لوله پلیکا فاضلابی در زمینه تأسیسات ساختمانی, رواج زیادی دارد.

قیمت انواع لوله پلیکا فاضلاب | برج پلیمر

3. لوله های فاضلابی از نوع O-PVC

این مدل از لوله‌ها نیز یکی از انواع لوله پلیکا فاضلابی هستند که ویژگی‌های خاصی دارند. این لوله‌ها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که در برابر ضربه و ترک‌خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

4. لوله فاضلابی P-PVC

این مدل از لوله نیز یکی از انواع لوله پلیکا فاضلابی است که ساختاری قابل انعطاف‌تر نسبت به دیگر انواع لوله‌های پلیکا دارد. در ساختار این لوله‌ها از مقدار زیادی نرم‌کننده برای انعطاف بیشتر لوله‌ها استفاده شده است.

5. لوله پلیکا فاضلابی فشار قوی

این مدل از لوله‌ها که برای انتقال فاضلاب استفاده می‌شود, مقاومت بسیار بالایی دارند. این لوله‌ها طوری ساخته شده‌اند که در مقبل عبور همیشگی اسیدها و بازها نیز مقاومت کنند و دچار آسیب و خرابی نشوند. از این مدل لوله‌های فاضلابی, بیشتر برای انتقال فاضلاب‌های صنعتی و در کارخانجات استفاده می‌شود.

6. لوله پلیکا فاضلابی فشار نیمه قوی

این مدل لوله‌ها نیز مقاومت و استحکام زیادی در برابر خرابی و ترک‌خوردگی دارند. این لوله‌ها, یکی از انواع لوله پلیکا فاضلاب هستند که به صورت گسترده در ساختمان‌ها, صنایع و حتی در کشاورزی استفاده می‌شوند. از این لوله‌ها علاوه بر استفاده در سیستم دفع فاضلاب, در آبرسانی, لوله‌های انتقال آب, ناودانی‌ها و برای آبیاری هم استفاده می‌شود.

یکی دیگر از تقسیم‌بندی‌های انواع لوله پلیکا فاضلابی, بر اساس سایز است. سایزهای بسیار متنوعی از این لوله‌ها در بازار وجود دارد که معمولاً بر حسب قطر دهانه تقسیم‌بندی می‌شوند.

خرید انواع لوله پلیکا فاضلاب | برج پلیمر

مزایا انواع لوله پلیکا فاضلاب

استفاده از لوله‌های پلیکا یا پی‌وی‌سی, در ساختمان‌سازی و در ایجاد تأسیسات فاضلاب, بسیار گسترده است به طوری که دیگر کمتر از انواع دیگر لوله برای این کار استفاده می‌شود. این موضوع به دلیل مزایای بسیار خوب این لوله‌ها است. برخی از مزایای استفاده از این لوله‌ها عبارت است از:

• لوله‌های پلیکا که برای انتقال فاضلاب استفاده می‌شوند, استحکام بالایی دارند و در مقابل انواع شرایط مانند دماهای بالا و پایین, ضربه, زنگ‌زدگی و دیگر عوامل مخرب, به خوبی مقاومت می‌کنند. این لوله‌ها دوام بالایی دارند و تا سال‌ها بدون آسیب کار خواهند کرد.

• وزن این لوله‌ها پایین است و همین امر باعث می‌شود تا نصب آسان‌تر و سریع‌تری داشته باشند.

• اتصالات این لوله‌ها نیز به راحتی نصب می‌شوند و دوام و قابلیت اطمینان بالایی دارند.

• این لوله‌ها انبساط پلیمری پایینی دارند.

• سیستم‌های فاضلاب طراحی شده با این لوله‌ها, به خوبی در برابر سیل و زلزله و دیگر حوادث مقاومت می‌کنند.

• این لوله‌ها عایق خوبی در برابر سرما و گرما هستند.

• قیمت لوله پلیکا فاضلابی پایین است و همیشه در دسترس و در بازار فراوان است.

• داخل این لوله‌ها طوری طراحی شده که در آن رسوب ایجاد نمی‌شود و گرفتگی‌ها را نیز به راحتی می‌توان برطرف کرد.

خرید انواع لوله فاضلاب

شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع لوله فاضلاب  از طریق همین سایت اقدام کنید و لوله فاضلاب مدظنر خود را انتخاب کنید و مراحل خرید را انجام دهید.

سخن آخر

لوله پلیکا یا پی وی سی, یکی از انواع پرکاربرد لوله در بین انواع لوله پلیکا فاضلابی است. این لوله‌ها به دلیل مزایای فراوان کاربرد گسترده‌ای در ساخت‌وساز دارند.

تولید انواع گوناگون این لوله‌ها باعث شده تا هر کدام برای کاربردی خاص در ساختمان‌ها و یا برای سیستم‌های انتقال فاضلاب شهری استفاده شوند. لوله‌های فاضلاب U-PVC و لوله پلیکا فاضلابی فشار قوی از انواع پرکاربرد این لوله‌ها در صنعت ساختمان‌سازی و تاسیسات فاضلاب هستند.